پایان نامه چیست و چرا باید در انجام آن دقت کنیم ؟ و پایان نامه رایگان معنا دارد ؟

پایان نامه چیست و چرا باید در انجام آن دقت کنیم ؟ و پایان نامه رایگان معنا دارد ؟

پایان نامه چیست و چرا باید در انجام آن دقت کنیم ؟ و پایان نامه رایگان معنا دارد ؟

پایان نامه چیست و چرا باید در انجام آن دقت کنیم ؟ و پایان نامه رایگان معنا دارد ؟

همه ما در زندگی خود با استرسها و نگرانیهای زیادی در مراحل مختلف و حساس دوره های زندگی مواجه شدیم من جمله نوجوانی جوانی ازدواج اشتغال بچه دار شدن و…. حال بیایید با نگاهی دیگر به مقوله پایان نامه بپردازیم ، فارغ التحصیل شدن و دفاع از پایان نامه و رساله دکترا نیز یکی از این مراحل پرتنش و استرس زا می باشد . هرچند کسانی که تجربه دفاع از پایان نامه خود را داشتند می دانند که این استرس چقدر نابجا و بیهوده بود به قول ضرب المثل قدیمی می توان گفت معما چون حل شود آسان گردد . ما می توانیم با مدیریت صحیح این پروسه نفس گیر را به یک پروسه دلنشین و راحت تبدیل کنیم . اول اینکه مهم است دانشجویان از همان ابتدای شروع تحصیلی خود و ترم اول ارشد و دکترا یک نگاه دور اندیشانه و آگاهانه به پایان نامه و رساله خود داشته باشند و با این فرض کلیه کتابها و اساتید خود را برای انتخاب موضوع مناسب و استاد راهنمای مناسب خود زیر نظر داشته باشند .

متاسفانه اکثر دانشجویان موقع انتخاب واحد پایان نامه خود تازه به این فکر می افتند که چه موضوعی انتخاب کنند و کدام استاد راهنما را . این باعث سردرگمی اکثر این عزیزان می شود و تا به خودشان می آیند یا آن استاد راهنمای مورد نظر ظرفیتش پرشده است یا اینکه در انتخاب موضوع به نتیجه لازمه نمی رسند و تمدید ترم می خورند . در صورتی که شما عزیزان اگر از همان ابتدا شروع به تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا با یک فکر باز و آگاه نسبت به  پایان نامه و رساله ادامه دهید مطمعنا نسبت به مسایل روز و موردنیاز اطراف خود و جامعه با دقت بیشتری نگاه می کنید که این می تواند موضوع پایان نامه شما باشد . در واقع شما باید در ان موضوع موردنظر به این احساس نیاز برسید که با علاقه و اشتیاق نسبت به اجرای آن به صورت میدانی و  کتابخانه ای به پژوهش و تحقیق بپردازید و این امر در یک هفته یک ماه اتفاق نمی افتد و ممکن است ماه ها طول بکشد . در مورد انتخاب استاد راهنما و مشاور خود نیز این روند به همین شکل می باشد . با دید باز و روشن بینانه این انتخاب می بایست صورت بگیرد . شما باید استاد راهنمایی انتخاب کنید که بتوانید با او ارتباط برقرار کنید .

گام نخست در برقراری روابط مؤثر این است که دو طرف از وظایف و حقوق خویش آگاه باشند . دانشجو باید آگاه باشد که پایان نامه ، پروژه ایست که مالک و مدیرش خود وی است . این پروژه برای این که  قدری از توجه و وقت استاد راهنما را به دست آورد با پروژه های خود استاد راهنما در رقابت است . به همین علت است که به دانشجو توصیه می شود تا موضوعی انتخاب کند که در حوزه علایق و تخصص یکی از اساتید گروه باشد . در انجام پایان نامه استاد راهنما علاوه بر این که باید در زمینه موضوع پایان نامه تخصص نسبی داشته باشد تا بتواند دانشجو را هدایت کند ، باید به موضوع علاقمند نیز باشد تا با انگیزه و علاقه ، پیگیر پژوهش دانشجو باشد . در غیر این صورت، تنها از روی تکلّف سعی در انجام وظیفه دانشگاهی خویش خواهد داشت . دانشجو همچنین باید بداند که نقش استاد راهنما نقشی شبیه پروفسور ووپی در کارتن تنسی تاکسیدو نیست که با هر مشکلی به وی مراجعه کند و وی راه حلی آماده در اختیارش قرار دهد . استاد راهنما بیشتر سعی می کند سرنخ در اختیار دانشجو قرار دهد نه پاسخ و راه حل آماده . لذا بهتر است دانشجو از اینکه با دست خالی و صرفاً با یک مشکل نزد استاد برود پرهیز کند .

اگر در فرآیند پژوهش مشکلی نیز پیش آمد ، دانشجو باید در مورد آن بیاندیشد ، راه حل های احتمالی را در حد توانش شناسایی کند و با دست پر ، با آگاهی از مسئله و ابعاد آن نزد استاد برود . منظور از این گفته این نیست که از دانشجو انتظار می رود خود راه حل مورد نیازش را بیابد . منظور این است که استاد راهنما باید احساس کند که خود دانشجو پیشگام حل مسئله است و پیش از آن که به وی مراجعه کند در خصوص مسئله به حد کافی اندیشیده و تلاش کرده است . حداقل هفته ‌ای یک بار استاد راهنمای خود را ملاقات کنید و گزارش پیشرفت ارائه کنید . استاد راهنما ایرادات احتمالی شما را متوجه می شود و به شما اطلاع می دهد . بدین تریب یک اشتباه را تا پایان کار با خود حمل نمی کنید و همچنین از اشتباهاتی که پیامد آن است جلوگیری می شود . بر اساس قانون ، دانشجو موظف است هر دو ماه یک گزارش پیشرفت کار نیز به دانشکده ارائه کند که البته این زمان ها در هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد .

 

 

ایزی تز برندی متفاوت با خدماتی متمایز در زمینه مشاوره انجام پایان نامه دکترا و مشاوره انجام رساله دکترا و …

با همکاری آسان مقاله برند اول مشاوره مقاله در ایران

مشاوره پایان نامه دکتری : 09199631325

مشاوره مقاله دکتری: 09353132500

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.