چگونگی پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله

چگونگی پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله

چگونگی پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله

نحوه پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله یکی از دغدغه‌های اصلی اکثر دانشجویان و پژوهشگران است؛ به ویژه آن دسته از افرادی که برای اولین بار مقاله می‌نویسند.

تمایل به پیگیری وضعیت مقاله امری طبیعی است. چرا که یک دانشجو و پژوهشگر زمان زیادی را برای تحقیق، مطالعه و نگارش بخش‌های مختلف مقاله صرف کرده است و بدیهی است که بخواهد سریع‌تر از اکسپت شدن یا ریجکت شدن مقاله مطلع شود.

اگر برای مقاله ارسالی تان پاسخی از مجله دریافت نکرده‌اید، این مطلب را بخوانید. در این مطلب، شیوه پیگیری وضعیت مقاله توضیح داده شده است.

نحوه پیگری وضعیت مقاله به این بستگی دارد که آیا مقاله به صورت آنلاین سابمیت شده و یا از طریق ایمیل به سردبیر مجله ارسال شده است.

همانطور که در پست‌های قبلی توضیح داده شده، دو روش برای سابمیت و ارسال مقاله وجود دارد؛ سابمیت مقاله به سردبیر مجله از طریق ایمیل و یا ارسال مقاله به صورت آنلاین. به سایت مجله موردنظرتان مراجعه کرده تا از نحوه ارسال مقاله به ژورنال مطلع شوید.

مطب پیشنهادی :
مفهوم داده خام در مقاله چیست؟

نمونه نامه با سردبیر مجله برای پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده

هنگامی که مقاله خود را از طریق ایمیل ارسال کرده و بعد از گذشت مدتی جوابی از مجله دریافت نکردید، شما می‌توانید در ادامه مکاتبه قبلی خود با ژورنال، دوباره به سردبیر مجله ایمیل زده و وضعیت مقاله خود را پیگیری کنید. در ایمیلی که به مجله ارسال می‌کنید، شما می‌توانید چنین متنی را استفاده کنید:

Dear editor

I have submitted my manuscript entitled “…….” on “……” to be published in your journal. But I have not yet received any answer from you

.Please inform me about the status of my manuscript as soon as possible

Yours faithfully

بخش‌های نقطه چین را براساس اطلاعات مقاله خود پر کنید.

اکثر مجلات به طور معمول ایمیل‌ها را پاسخ داده و نویسنده مسئول را از وضعیت مقاله مطلع می‌کنند.

مطب پیشنهادی :
ارجاع دهی به سبک هاروارد چیست ؟

نحوه پیگیری وضعیت مقالاتی که به صورت آنلاین سابمیت شده

برای سابمیت آنلاین، نویسنده مسئول مقاله باید در سیستم و آدرس سایتی که مجله مشخص کرده، ثبت‌نام کرده و یک حساب کاربری (اکانت) به نام خود ایجاد و سپس مقاله را آپلود کند. نحوه پیگیری مقالاتی که به صورت آنلاین سابمیت شده، آسان‌تر است. چراکه با این روش، این امکان به نویسندگان داده می‌شود تا از وضعیت مقاله خود به صورت آنلاین و بدون ارسال هیچ ایمیلی به سردبیر ژورنال، مطلع شوند.

یکی دو هفته بعد از سابمیت آنلاین مقاله، به طور مرتب به سایت سر زده و حساب کاربری (اکانت) خود را چک کنید. اگر بعد از گذشت چند هفته تغییری در وضعیت مقاله شما ایجاد نشد به سردبیر مجله ایمیل زده و علت را جویا شوید. حتماً در ایمیلی که ارسال می‌کنید شماره مقاله (Manuscript No. و یا ID)  را نیز ذکر کنید تا سردبیر مجله بتواند سریع‌تر وضعیت مقاله شما را پیگیری کند.

مطب پیشنهادی :
راهنمای نگارش فصل چهارم پایان نامه

 

 

ایزی تز مرکز مشاوره انجام رساله دکتری و پایان نامه دکتری در ایران | برندی برتر در زمینه خدمات پایان نامه

انجام پایان نامه ارشد : 09199631325

انجام پایان نامه دکتری : 09199631325

اکسپت مقاله علمی پژوهشی : 09353132500

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید