آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم اجتماعی

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم اجتماعی

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم اجتماعی

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم اجتماعی

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم اجتماعی

علوم اجتماعی به بررسی روابط اجتماعی، سازمانها، گروهها و روابط متقابل میان ساختارهای اجتماعی، اقتصادی،‌سیاسی و فرهنگی می‌پردازد. در ایران عموماً منظور از علوم اجتماعی رشته‌هایی چون مردم شناسی، جمعیت شناسی و … است . ولی در کاربرد بین‌المللی کلیه دانش‌های مربوط به انسان اجتماعی همچون اقتصاد،‌جامعه‌شناسی، سیاست، ارتباطات،‌روان‌شناسی و حقوق… را شامل می‌گردد. تفکر جامعه‌شناسی بیش از هر چیز به خودشناسی کمک می‌کند که به نوبه خود می‌تواند به شناخت بهتر ما از دنیای روابط اجتماعی یاری کند. مطالعه جامعه‌شناسی تا آنجا که با اندیشه جزمی مبارزه می‌کند، درک تنوع فرهنگی را می‌آموزد بینش عملکرد نهادهای اجتماعی را برای ما فراهم می‌سازد و امکانات آزادی انسان را افزایش می‌دهد.

گرایش های رشته علوم اقتصادی مقطع کارشناسی ارشد

 

مردم شناسی

 گرایش مردم شناسی یکی از گرایش های رشته علوم اجتماعی است که رویکرد ویژه ای به موضوع فرهنگ دارد . مردم شناسی با پذیرش این اصل که نقش فرهنگ‌ در ساختارهای‌ اجتماعی‌ نقش‌ بسیار مهم‌ و تعیین‌ کننده‌ای‌ است، به مطالعه‌ فرهنگ‌ از دیرباز تا کنون و در جوامع‌ مختلف‌ پرداخته و می کوشد تا با مطالعه‌ سیر تحول‌ فرهنگ‌، علل‌ تغییرات‌ فرهنگی‌ و کاربرد آن در جوامع‌ مختلف‌ را بیابد.

 جمعیت شناسی

 جمعیت‌شناسی مطالعهٔ آماری جمعیت‌ها است. در این دانش تراکم، توزیع و دیگر آمارهای مهم (مانند تولد، ازدواج مرگ و …) بررسی می‌شوند. بخش‌هایی از این دانش که امروزه اهمیت بسیاری یافته‌اند عبارتند از انفجار جمعیت، رابطهٔ بین جمعیت و توسعهٔ اقتصادی، اثر تنظیم خانواده، تراکم شهرها، مهاجرت‌های غیرقانونی و غیره.

افزون بر این‌ها این گرایش به مطالعهٔ اندازه، ساختار و توزیع جمعیتها و تغییرات آن‌ها در پاسخ به تولد، مرگ، مهاجرت، و سال‌خوردگی می‌پردازد.

 جامعه شناسی

 جامعه‌شناسی دانش بررسی جامعه است. این رشته علمی به بررسی جوامع بشری، برهم‌کنش‌های آنها، و فرایندهایی که جوامع را در وضعیت جاری‌شان نگاه داشته یا تغییر می‌دهد، می‌پردازد.

هدف از رشته جامعه شناسی پرداختن به تجزیه جامعه به بخش‌های تشکیل دهنده‌اش مانند انجمن‌ها، نهادها، گروه‌های هم‌جنس، هم‌نژاد یا هم‌سن، و بررسی نحوه برهم‌کنش فعال این اجزاء با همدیگر است. علاوه بر اینها، این علم موضوعاتی مانندطبقه اجتماعی، قشربندی، جنبش اجتماعی، تغییرات اجتماعی و بی نظمی‌هایی مانند جرم، انحراف، و انقلاب را مورد تحقیق قرار می‌دهد.

مطب پیشنهادی :
انجام رساله دکترا علوم قرآنی | انجام پایان نامه دکتری و ارشد علوم قرآنی

شیعه شناسی گرایش جامعه شناسی

شیعه شناسی به رشته ای گفته می شود که به شیعه به عنوان یک کل عینی و واقعی می نگرد و از نحوه شکل گیری آن در تاریخ، چگونگی گسترش آن در میان اقوام، اصول عقیدتی، آیین ها، علوم و دانش های اختصاصی آن بحث می کند.

این رشته، دانشی بین رشته ایست و در میان رشته الهیات و علوم اجتماعی قرار می گیرد.

 

ایجاد رشته شیعه شناسی و مطالعات آکادمیک در زمینه جنبه های گوناگون جهان شیعی معاصر از آن جهت مفید به نظر می رسد که از یک طرف تحقیقات انجام شده در حوزه های علمیه و دانشکده های الهیات آن قدر نظری و انتزاعی است که با واقعیت های روزمره زندگی شیعیان امروز ارتباطی ندارد و از طرف دیگر اگر هم تجربی و و اقعی باشد به شیعیان گذشته و جوامع تاریخی تعلق دارد و به زندگی شیعیان عصر حاضر نمی پردازد.

 توسعه روستایی

 برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع روستایی، باید از محیط روستایی شناخت علمی و عینی وجود داشته باشد. به همین منظور رشته توسعه روستایی تدوین شده است.

توسعه روستایی یا شناخت علمی حیات اجتماعی روستاییان دانش روشنگری است که با وجود جدید بودنش وظیفه سنگینی را در راستای شناخت علمی زندگی اجتماعی کشورهای در حال توسعه بر دوش کشیده است.

 برنامه ریزی رفاه اجتماعی

 گرایش برنامه ریزی رفاه اجتماعی، همچنان که از نامش پیداست به دنبال تربیت متخصصانی است که با شناخت مؤلفه های مؤثر بر رفاه اجتماعی و آشنایی با جوامع مرفه، تکنیک های برنامه ریزی برای حرکت به سوی چنین جوامعی را بیاموزند و در مشاغل آتی خود بکار گیرند. در واقع گرایش برنامه ریزی اجتماعی در صدد ایجاد جامعه انسانی توسعه یافته و مرفه با استفاده از اصل برنامه ریزی است.

مطب پیشنهادی :
انجام پروژه آدینا ADINA System با تیم شبیه سازی ایزی تز

بدیهی است که با توجه به گستردگی مفهوم “اجتماع”، قلمرو این علم وسعتی قابل توجه خواهد داشت. مثلاً در یک موضوع خاص، برنامه ریزی در هر یک از عرصه های روستایی، شهری و کشوری می تواند دستور کار یک کارشناس ارشد برنامه ریزی رفاه اجتماعی باشد. رصد نمودن مداوم تغییرات جامعه و استفاده مداوم از تحقیقات میدانی و نتایج آن، از مهمترین ویژگیهای لازم برای متخصصین این رشته است.

 مطالعات فرهنگی

 مطالعات فرهنگی، مجموعهٔ آثار گوناگون با جهت‌گیری‌های متفاوت و معطوف به تحلیل انتقادیِ اشکال و فرایندهای فرهنگی در جوامع معاصر و نزدیک به معاصر است.

مطالعات فرهنگی در مطالعه معانی و رویّه‌های زندگی روزمره به‌کار می‌رود. رویّه‌های فرهنگی شامل روش‌های مردم برای انجام کارهای خاص (مثل تلویزیون تماشاکردن یا غذاخوردن) در فرهنگی معیّن است. فرهنگ از دیدگاه مطالعات فرهنگی یک کلیّت یکپارچه نیست بلکه «واجد تاکیدهای چندگانه» است.

 جامعه شناسی انقلاب اسلامی

 رشته جامعه شناسی انقلاب اسلامی به صورت تخصصی دیدگاه های علم جامعه شناسی را در حوزه انقلاب اسلامی بررسی نموده و به مقولاتی از قبیل: آشنایی با مبانی و کلیات اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره)، آشنایی با دیدگاههای که درباره انقلاب اسلامی ارائه شده است، ارزیابی انقلاب های مختلف، آشنایی با نظریه های مارکسیستی و… می پردازد.

 مدیریت راهبردی فرهنگ

 ازآنجا که فرهنگ پدیده‌ای سیال وهمواره درحال تحول است و زیربنای تحولات جامعه است نیازمند مدیریت است و مدیریت راهبردی فرهنگ می کوشد تا این نقش را در بالاترین سطوح ممکن که همان سطح راهبردی (استراتژی) است به خوبی ایفاء نماید.

مطالعات جوانان

رشته مطالعات جوانان یکی از شاخه‏ های علوم اجتماعی است که به مطالعه ویژگی‏ها، مسائل، خرده فرهنگ جوانان، تحولات اجتماعی جوانان و نهادها و سازمان‏های اجتماعی فعال در حوزه جوانان می‏ پردازد.

فارغ التحصیلان این رشته در زمینه امور آموزشی، پژوهشی و مدیریتی مربوط به جوانان تجربه کسب می کنند و می توانند در مراکزی مانند سازمان ملی جوانان، سازمان هلال احمر، بهزیستی و آموزش و پرورش و… مشغول به کار شوند.

 برنامه ریزی توسعه منطقه ای

 برنامه ریزی توسعه منطقه ای به این مفهوم است که چگونه می توان برای یک منطقه که ممکن است شامل چند شهر بزرگ و یا چند استان باشد، برنامه ریزی داشت تا در سطح ملی و جهانی به برتری های نسبی مورد نظر مسئولین و سیاستمدارن آن منطقه نایل شد و در این میان از توازن در پیشرفت و رشد آن منطقه بصورت همگن نیز بهره مند شد.

مطب پیشنهادی :
انجام پایان نامه مدیریت پروژه و ساخت ارشد و دکترا در موسسه مشاوره انجام پایان نامه ایزی تز

 برنامه ریزی گردشگری (توریسم)

 صنعت توریسم هر چه پیچیده تر می شود مطالعه جامعه شناختی و فرهنگی آن نیز نیازمند شناخت دقیق تر از طریق تربیت کارشناسان ارشد این رشته می باشد.

 دانش اجتماعی مسلمین

 در رشته ارشد دانش اجتماعی مسلمین هم مبانی نظری علوم اجتماعی جدید مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و هم تا حد امکان با آراء اجتماعی متفکرین مسلمان و نحوۀ مواجهۀ ایشان با معضلات اجتماعی و دانش‌هایی که در حوزۀ تمدنی اسلام تولید شده‌است، آشنایی صورت می گیرد.

 فلسفه علوم اجتماعی

فلسفه علوم اجتماعی درمورد چگونگی شکل گیری نظریه های اجتماعی، انسان شناختی، معرفتی و روش شناختی تولید نظریه ها بحث می کند و نسبت این نظریه ها را با حوزه های فرهنگی و تاریخی مربوطه تبیین می کند.

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید