ویرایش نیتیو مقاله چیست

ویرایش نیتیو مقاله چیست

ویرایش نیتیو مقاله چیست

ویرایش نیتیو مقاله در گرفتن اکسپت سریع مقاله اهمیت ویژه‌ای دارد. ممکن است شما مقاله پژوهشی خود را نوشته و هدف اصلی‌تان این باشد که سریع آن را منتشر کنید تا از مزایای چاپ مقاله در رزومه تحصیلی و شغلی خود استفاده کنید. وجود مشکلات نگارشی، غلط‌های املایی و اشتباهات گرامری در متن مقاله و عدم رعایت فرمت مجله می‌تواند روند و سرعت پذیرش مقاله را کاهش دهد.

اگر مشکلات گرامری و زبانی زیادی در مقاله وجود داشته باشد، بسیاری از سردبیران مجلات بدون توجه به محتوای مقاله تصمیم به ریجکت آن می‌گیرند.

منظور از ویرایش نیتیو مقاله چیست؟

برای سرعت بخشیدن به فرآیند گرفتن اکسپت و چاپ مقاله، بهتر است مقالات خود را توسط ویراستاران نیتیو ویرایش کنید.

ویرایش مقاله شامل بررسی و اصلاح متون مقاله از لحاظ ساختار گرامری جملات، املای کلمات، نشانه‌گذاری و نقطه‌گذاری است. علاوه بر اصلاح خطاها، ویراستاران نیتیو، معمولاً پیشنهاد‌هایی را برای تغییر برخی جملات ارائه می‌دهند تا نوشته شما خواناتر و روان‌تر باشد.

مطب پیشنهادی :
موضوع مناسب مقاله چگونه انتخاب کنیم؟

ضرورت ویرایش نیتیو مقاله علمی

روزانه تعداد زیادی از مقالات به سردبیر مجلات مختلف ارسال می‌شود و سردبیران مجلات معیارهای مختلفی برای ریجکت و یا اکسپت مقالات دارند؛ اما تجربه نشان داده که آن‌ها در حدود ۵۰ درصد از مقالات دریافتی را بدون ارسال به داوران مجله ریجکت می‌کنند. دلیل اصلی آنان برای ریجکت مقالات، مشکلات نگارشی و زبان است.

همچنین تعداد زیادی مجلات با سطح اعتبار مختلف برای چاپ مقاله وجود دارد و رقابت بیشتر بر سر چاپ مقاله در مجلات علمی معتبر با ضریب تاثیر بالاتر است. برای این که بتوانید از مجلات با ایمپکت فاکتور بالا، برای چاپ مقاله خود اکسپت بگیرید، بهتر است مقاله خود را قبل از ارسال به مجله، ویرایش کنید.

از طرف دیگر، سالانه بیش از یک میلیون مقاله علمی منتشر می‌شود و در نتیجه پیشروی یک پژوهشگر و خواننده که در مورد یک موضوع خاص تحقیق انجام می‌دهد، مقالات زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر مقاله به خوبی نوشته نشده و ویرایش نشده باشد، خواننده از خواندن مقاله شما اجتناب می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا سایتیشن و تعداد ارجاعات به مقاله شما کم ‌شود.

مطب پیشنهادی :
نحوه نوشتن عنوان مقاله در مقالات علمی

نحوه ویرایش مقاله

با توجه به موارد بیان شده، بهتر است نخست پیش‌نویس مقاله را خودتان ویرایش کرده و غلط‌های املایی مقاله را تصحیح کنید. هر چند این کار ساده به نظر می‌رسد اما بسیاری از مقالات دارای تعداد زیادی اشتباهات املایی هستند که به سادگی با کمک نرم‌افزارهای ویرایش، می‌توان تعداد این اشتباهات را به حداقل ممکن رساند.

سپس پیش از ارسال مقاله به سردبیر مجله، از یک فرد نیتیو و انگلیسی‌زبان بخواهید تا مقاله شما را مطالعه کند.

بهتر است از یک ویراستار حرفه‌ای و انگلیسی‌زبان که با نحوه نگارش بخش‌های مختلف مقاله آشنا است، بخواهید تا مقاله شما را ویرایش کند. آن‌ها دقیقاً می‌دانند هر کدام از بخش‌های مقاله چگونه باید نگاشته شود.

مطب پیشنهادی :
لیست مجلات نامعتبر و فاقد اعتبار از نظر وزارت علوم

 

 

ایزی تز مرکز مشاوره انجام رساله دکتری و پایان نامه دکتری در ایران | برندی برتر در زمینه خدمات پایان نامه

انجام پایان نامه ارشد : 09199631325

انجام پایان نامه دکتری : 09199631325

اکسپت مقاله علمی پژوهشی : 09353132500

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید