آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی

 

علوم تربیتی مجموعه‌‌‌ای ازدانش‌های به هم پیوسته است که به بررسی مبانی، اصول، اهداف، روش‌ها و حل زمینه‌ها و عوامل تعلیم و تربیت می‌پردازد و از روش عقلی و بحث‌های فلسفی در تعلیم و تربیت و نیز روش‌های علمی و یافته‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و… در مباحث نظری و کاربرد سود می‌برد.

علوم تربیتی در وهله اول دارای فایده عملی است یعنی به عمل تربیت در همه مراحل مدد می‌رساند و مانند همه علوم دیگر در هم‌آوایی کنونی پژوهش، نقش غیر مستقیمی را ایفاء می‌کند. به این معنا که برای رشته های علمی دیگر زمینه به آزمایش گذاشتن نظریه هایی مربوط به زمینه‌های دیگر را فراهم می‌کند. هدف کلی گرایشهای مختلف علوم تربیتی ارتقاء آگاهی عمومی مردم در زمینه ی تعلیم و تربیت ست. تعلیم و تربیت صحیح و اصولی می تواند هر جامعه ای را به رشد مطلوب برساند . برای تحقق این هدف وجود کارشناسانی با دانش و بینش کافی الزامی است و این افراد همان متخصصان علوم تربیتی هستند.

 گرایش های رشته علوم تربیتی مقطع کارشناسی ارشد

 برنامه‌ریزی آموزشی

هدف این گرایش از یک سو فراهم ساختن فرصت‌های یادگیری هر چه بیشتر برای گروه‌های واجب‌التعلیم و علاقه‌مند به یادگیری و از سوی دیگر تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز توسعه اقتصادی کشورها است. در کل برنامه‌ریزی آموزشی، مدیریت بر فعالیت‌های یاددهی و یادگیری به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار یادگیرنده و ارزیابی میزان تحقق این تغییرات است.فارغ‌التحصیل این گرایش به راحتی می‌تواند علاوه بر پیش‌بینی‌های آموزشی یک کشور، مراحل برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت بر اجرای آن را ترسیم کند و با روش‌های بهتر آموزشی، راهنما و مشاور خوبی برای یادگیرندگان باشد.

 برنامه‌ریزی درسی

هدف از ایجاد دوره کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی درسی عبارت است از: تقویت قدرت تفکر انتقادی دانشجویان جهت بررسی و تجزیه و تحلیل برنامه‌های آموزشی و درسی مدارس کشور و تربیت افرادی که قادر باشند بررسی تطبیقی روی برنامه‌ها، طرح‌ها و الگوهای متداول و پیشرفته‌ای که در سایر کشورها با موفقیت طراحی و اجرا شده را انجام داده و پیشنهادات لازم را در جهت تطبیق این طرح‌ها و برنامه‌ها با توجه به خصوصیات آموزشی، عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد جامعه امروز کشور باشند، ارائه دهند.

 تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت اسلامی)

  فلسفه آموزش و پرورش یکی از دانش‌های میان رشته‌ای است که با دو قلمرو فلسفه و آموزش و پرورش در ارتباط است و تحصیل در آن نیز مستلزم اطلاع قبلی از مبانی و مباحث فلسفه از یک سو و دانستن مبانی دانش آموزش و پرورش از سوی دیگر است. از یک سو فلسفه آموزش و پرورش عبارت است از آشنایی با نظریات تربیتی موجود در مکتب‌های اصلی و بزرگ فلسفی و از سویی دیگر تربیت انسان را باید هدف و مقصدی باشد که جوامع را بر آن می دارد تا به طرح و سازمان بخشیدن آموزش و پرورش برآیند. به هر کدام از دو سوی امر بنگریم، فلسفه آموزش و پرورش را باید حکمت تربیت بنامیم و مقصود از آن راهگشایی خردمندانه در عمل تربیتی است.

 مدیریت آموزشی

هدف‌ این‌ گرایش‌ تربیت‌ نیروی‌ انسانی‌ متعهد و کاردان‌ در زمینه‌ مدیریت‌ آموزشی‌ در سطوح‌ مختلف‌ آموزشی‌ در کشور و برآوردن‌ نیازهای‌ آموزشی‌ وزارتخانه‌ها و مراکز و مؤسسات‌ آموزشی‌ و دانشگاه‌ها بر اساس‌ ارزش‌های‌ اسلامی‌ و اصول‌ مدیریت‌ است‌. فارغ‌التحصیلان این رشته باید از قدرت برنامه‌ریزی و روابط انسانی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند شکست و مسائل آموزشی را به خوبی تشخیص داده و در حل مشکل آن راهکارهای مناسب را ارائه دهند.

 آموزش و بهسازی منابع انسانی

 دوره کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی دوره ای است که در صدد اعتلای فعالیتهای آموزش نیروی انسانی در سطح سازمان ها  و نهادهای جامعه می باشد. مهمترین اهداف این رشته عبارتند از:

تربیت نیروی انسانی متخصص در امر برنامه ریزی و مدیریت آموزش و بهسازی سازمان- ایجاد توانایی لازم برای تحقیق و پژوهش و همچنین گسترش روحیه پژوهش محوری در تصمیمات مرتبط با آموزش و بهسازی منابع انسانی- فزایش سطح دانش نظری و مهارت عملی مدیران و کارشناسان ادارات و واحدهای آموزش و بهسازی سازمان ها.

 آموزش بزرگسالان

 همانطور که از نام این رشته پیداست ضرورت داشتن علم و دانش را در زندگی انسان مشخص می‌کند. به طوری که تمامی افراد بازمانده از تحصیل، کارمندان سازمان‏های مختلف و یا علاقه‌مندان به تحصیل بتوانند یادگیری را ادامه دهند و یا بنیان‌گذار جامعه‌ای در حال یادگیری باشند.

 تحقیقات آموزشی

 فارغ‌التحصیلان این رشته با استفاده از روش تدریس و الگوهای مختلف در ملل گوناگون بهترین سبک و الگو را در جهت بهبود نظام آموزشی کشور تدوین می‌کنند.

تکنولوژی آموزشی

 برخلاف تصور عموم مردم صرفاً در ابزار و وسایل خلاصه نمی‌شود بلکه دیدی تازه به یادگیری میباشد که با استفاده از نظرات و اصول روانشناسانه بهترین نوع و روش استفاده را از وسایل آموزشی در جهت یادگیری بهتربازگو می‌کند.

 مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی

مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی علاوه بر ایجاد دانش به نحوه استفاده از آن دانش و اطلاعات اهمیت بسیاری می‌دهد. استفاده از تکنولوژی جدید و پیشرفته برای انتقال دانش از جمله کارایی‌های این رشته می‌باشد برای مثال دانشگاه مجازی یکی از دستاوردهای این رشته می باشد.

روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

 هدف‌ از آموزش‌ و پرورش‌ کودکان‌ استثنایی‌ (کودکان تیزهوش تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و کم بینا، کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانی‌های تکلمی، و کودکان دارای ناتوانی‌های حرکتی و ذهنی و… ) فراهم‌ کردن‌ فرصتهای‌ مناسب‌ و امکانات‌ آموزشی‌ ویژه‌ به‌ منظور شکوفا سازی‌ حداکثر توانایی های‌ ذهنی‌ و جسمی‌ این‌ کودکان‌ با توجه‌ به‌ ویژگی های‌ عقلانی‌ و جسمانی‌ آنان‌ است و هدف این دوره تربیت افرادی است که بتوانند آموزش و پرورش کودکان استثنایی را عهده دار گردند.

روانشناسی تربیتی

 رشته روانشناسی تربیتی یا روانشناسی پرورشی شاخه ای از علم روانشناسی است که حاصل جمع دو علم روان‌شناسی و تربیت است.. روان‌شناسی تربیتی به کاربرد روانشناسی در امر آموزش و یادگیری اطلاق می شود و علمی است که به ماهیت و چگونگی یادگیری، روش‌های آموزشی، سنجش و ارزشیابی آموخته‌های یادگیرندگان می‌پردازد.

 مشاوره و راهنمایی

مشاوره‌: رابطه‌ای‌ است‌ پویا و با هدف‌ که‌ بر اساس‌ مشارکت‌ مشاور و مراجع‌ و با روش‌ هایی‌ منطبق‌ بر نیازمندی‌های‌ مراجع‌ انجام‌ می‌گیرد. در این‌ رابطه‌ توجه‌ به‌ خود تصمیم‌گیری‌ از طرف‌ مراجع‌ مورد تأکید است.‌

راهنمایی‌: بخشی‌ از تعلیم‌ و تربیت‌ است‌ که‌ کمک‌ دانش‌آموز را در تمام‌ سنین‌ به‌ طریق‌ منظم‌ و سازمان‌ یافته‌ در اینکه‌ او تصمیم‌گیری‌ مناسب‌ را در سازگاری‌ تحصیلیش‌ و موفقیت‌ در یک‌ حرفه‌ یاد بگیرد، بررسی‌ می‌کند.

 مشاوره مدرسه(تحصیلی)

 مشاوره مدرسه ای به دانش آموز در انتخاب رشته ی تحصیلی، مواد درسی، یا حل مشکلات تحصیلی کمک می کند. و برخی از اهداف این رشته راهنمایی دانش آموزان در امر آموزش و کسب عادت های صحیح در مطالعه، کمک به دانش آموزان در ارزیابی صحیح علایق، استعدادها و توانایی های خود به منظور طرح ریزی های تحصیلی، کشف علل مشکلات تحصیلی دانش آموزان و کمک به آنان در رفع آن ها، کمک به معلمان در انطباق دادن روش های تدریس خود با نیازمندی ها و استعدادهای فردی دانش آموزان و …. می باشد.

 مشاوره شغلی

 همانطور که از اسم این رشته پیداست، مشاوره شغلی به کار در سازمان ها، مدارس و … اشاره دارد. مشاوره و راهنمایی شغلی جریانی پیوسته و مداوم است که نگاهی آینده‌گرا داشته و با طرح‌ریزی، آمادگی و سازش فرد با شغل انتخابی، سروکار دارد. در واقع فراگردی دو سویه است که از یک سو بر تمام جنبه‌های شخصیت و شناسایی کامل فرد تأکید دارد، و از سوی دیگر بر اطلاعات حداکثری از مشاغل، فرصت‌های شغلی موجود و سایر امکانات شغلی و استخدامی نظر دارد.

مشاوره خانواده

همانطور که از نام این رشته پیداست، تمرکز آن بر روی مسائل و مشکلات مربوط به فرد در بستر خانواده و مشکلات خانواده می باشد. هدف این رشته بینش و بصیرت دادن به مراجع یا مراجعان است تا مشکل خود را با آگاهی بررسی کنند و درباره ی آن به تصمیم گیری بپردازند و به مسائلی مانند: عدم هماهنگی خصوصیات اخلاق، دخالت خویشاوندان در زندگی داخلی، مشکلات زناشویی و عدم هماهنگی در پرورش فرزندان می پردازد.

 مشاوره توانبخشی

مشاوره توان بخشی ویژه معلولین جسمی مانند نابینایان، ناشنوایان، افراد فلج و غیره است. مشاوره در جهت درمان، تربیت، ایجاد اعتماد به نفس در معلولین، بهره گیری هر چه بیشتر آن ها از نیروها و استعدادهای بالقوه خودشان است. در برخی از مؤسسات تا حدودی مشاوره با معلولین ذهنی و بیماران روانی سر وکار دارد.

آموزش و پرورش پیش دبستانی

 هدف از رشته آموزش و پرورش پیش دبستان تربیت افرادیست که با تخصص خود قادر باشند نگاه علمی به مقوله آموزش و پرورش پیش دبستانی را توسعه بخشیده و کودکانی را که در بدو ورود به نظام آموزشی کشور هستند، به درستی هدایت نماید.

آموزش و پرورش دبستانی

 هدف از رشته آموزش و پرورش دبستان تربیت معلمان خبره در روشهای تدریس، راهنمایان آموزشی، کارشناسان دفتر آموزش ابتدایی و مدرسان مراکز تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت و مدیران مراکز آموزشی است.

 آموزش و پرورش تطبیقی

 آموزش و پرورش تطبیق ترجمهِ اصطلاح ” comparative education” است و به دانشی اطلاق می شود که موضوع آن شناسایی، تحلیل و مقایسه شباهت ها و تفاوت های پدیده های تربیتی در داخل یک نظام آموزشی و یا میان نظام های آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان با توجه به عوامل اجتماعی، مذهبی، اقتصادی، سیاسی مؤثر در تشکل و پیدایش آنها است.

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی

آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی

ایزی تز برندی متفاوت با خدماتی متمایز در زمینه پایان نامه مشاوره پایان نامه دکتری و …

با همکاری آسان مقاله برند اول مشاوره مقاله در ایران

انجام پایان نامه ارشد : 09199631325

انجام پایان نامه دکتری : 09199631325

اکسپت مقاله علمی پژوهشی : 09353132500

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.