رساله دکتری یا پایان نامه دکترا چیست ؟

رساله دکتری یا پایان نامه دکترا چیست ؟

رساله دکتری یا پایان نامه دکترا چیست ؟

رساله دکتری یا پایان نامه دکترا چیست ؟ :

این صفحه توضیح می‌دهد که پایان‌نامه دکترا چیست و توصیه‌هایی در مورد نحوه نوشتن یک پایان‌نامه خوب، از ترسیم ساختار معمولی گرفته تا راهنمایی شما از طریق ارجاع، ارائه می‌دهد. خلاصه ای از این صفحه به شرح زیر است: پایان نامه دکتری یک بخش متمرکز از تحقیقات اصلی است که باید توسط همه دانشجویان دکترا انجام شود تا بتوانند مدرک دکتری خود را با موفقیت کسب کنند. هدف اساسی پایان نامه تبیین نتیجه ای است که در نتیجه انجام پروژه تحقیقاتی به دست آمده است. ساختار پایان نامه دکتری معمولی شامل چهار فصل از کار اصلی است که بین یک فصل بررسی ادبیات و یک فصل پایانی قرار گرفته است. هیچ قانون جهانی برای طول پایان نامه وجود ندارد، اما دستورالعمل های کلی تعداد کلمات را بین 70000 تا 100000 کلمه تعیین می کند. پایان نامه چیست؟ پایان نامه خروجی اصلی یک دکترا است زیرا گردش کار شما را در رسیدن به نتایجی که در انجام پروژه تحقیقاتی به آن رسیده اید توضیح می دهد. در نتیجه، بسیاری از محتوای پایان نامه شما بر اساس فصل های کار اصلی شما خواهد بود. برای موفقیت پایان نامه شما، باید به اندازه کافی از استدلال شما دفاع کند و بینشی منحصر به فرد یا افزایش یافته در زمینه رشته شما ارائه دهد که قبلاً در دسترس نبوده است. به این ترتیب، نمی توانید برای تولید پایان نامه خود به ایده ها یا نتایج دیگری تکیه کنید. باید یک قطعه متن اصلی باشد که متعلق به شما و تنها شما باشد. پایان نامه باید شامل چه مواردی باشد؟ اگرچه هر پایان نامه منحصر به فرد خواهد بود، اما همه آنها از یک قالب کلی پیروی می کنند. برای نشان دادن این موضوع، ساختار نمونه ای از پایان نامه دکتری را گردآوری کرده ایم و توضیح داده ایم که در هر بخش زیر چه چیزی باید بگنجانید. سپاسگزاریها این یک بخش شخصی است که ممکن است انتخاب کنید یا نه. اکثریت قریب به اتفاق دانش‌آموزان شامل آن می‌شوند و از سرپرست، دانشگاه، حامی مالی/حمایت‌کننده و هرکس دیگری که در این راه از آنها حمایت کرده است تشکر و قدردانی می‌کند.

رساله دکتری یا پایان نامه دکترا چیست ؟
رساله دکتری یا پایان نامه دکترا چیست ؟

1. معرفی یک نمای کلی از دلایل خود برای انجام پروژه تحقیقاتی خود و آنچه که امیدوارید با انجام آن به دست آورید، ارائه دهید. پس از این، ساختار پایان نامه خود را توضیح دهید تا به خواننده برای آنچه که می خواهد بخواند، توضیح دهید.

2. بررسی ادبیات زمینه تحقیق خود را با توضیح پایه و اساس آنچه در حال حاضر در حوزه تحقیق شما شناخته شده است، پیشرفت های اخیر و کجای شکاف های دانش تنظیم کنید. شما باید مرور ادبیات را با تشریح اهداف و اهداف کلی پروژه تحقیقاتی به پایان برسانید.

3. بدنه اصلی این بخش بر توضیح تمام جنبه های تحقیق اصلی شما متمرکز است و بنابراین بخش عمده پایان نامه شما را تشکیل می دهد. به طور معمول، این بخش شامل چهار فصل است که موارد زیر را پوشش می دهد: روش های تحقیق/جمع آوری داده های شما، نتایج شما، تجزیه و تحلیل جامع از نتایج شما، بحث مفصل در مورد یافته های شما بسته به پروژه شما، هر یک از فصل های شما ممکن است به طور مستقل شامل ساختار ذکر شده در بالا باشد یا در برخی از پروژه ها، هر فصل می تواند کاملاً بر یک جنبه متمرکز شود (به عنوان مثال یک فصل نتایج مستقل). در حالت ایده‌آل، هر یک از این فصل‌ها باید طوری فرم‌بندی شوند که بتوان آن‌ها را به مقالاتی برای ارسال به مجلات معتبر ترجمه کرد. بنابراین، پس از دکتری خود، باید بتوانید با استفاده مجدد از محتوایی که قبلاً تولید کرده اید، مقالاتی را برای بررسی همتا ارسال کنید.

4. نتیجه گیری نتیجه‌گیری، خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی شما با تأکید بر مشارکت‌های جدیدی است که در زمینه خود انجام داده‌اید. هنگام تولید نتیجه‌گیری، ضروری است که آن را با اهداف، اهداف و فرضیه‌های تحقیق اصلی خود مرتبط کنید. مطمئن شوید که به سوال اصلی خود پاسخ داده اید.

 

رساله دکتری یا پایان نامه دکترا چیست ؟

گروه متخصصان ایزی تز :

( اکسپت مقاله )

مشاوره انجام رساله دکترا و انجام رساله دکتری

مشاوره انجام پایان نامه دکترا و انجام پایان نامه دکتری

مشاوره پایان نامه : 09199631325

مشاوره مقاله : 09353132500

 

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.