رشته های مختلف و شبیه سازی در آنها چگونه است

رشته های مختلف و شبیه سازی در آنها چگونه است | رشته های مختلف و شبیه سازی در آنها

شبیه سازی در بسیازی از سازمان ها و نهاد ها وجود دارد و بسیاری از این سازمان و نهاد ها تلاش میکنند تا با توجه به شبیه سازی که تعریف آن ها را خواهیم گفت هزینه خود را کاهش دهند. و همچنین در زمان نیز صرفه جویی های لازم را داشته باشند این در حالی است که اگر بخواهند یک نمونه اولیه را از نرم افزار یا هر چیزی طراحی کنند رشته های مختلف و شبیه سازی در آنها چگونه است .

هزینه بسیاری زیاد را میطلبد چرا که طراحی نشده است و هزینه طراحی دوباره را میبرد و همچنین وقت بسیار زیادی را میبرد از همین جهت اکثر سازمان های کشور رو به شبیه سازی آورده اند و شرکت ها خصوصی بیشتر در این زمینه موفق بوده اند. در واقع با شبیه سازی میشود یک نمونه را با سرعت آزمایش کرد به طوری که آن را ایجاد نمیکنند و سرعت بسیار بالایی دارند.

مطب پیشنهادی :
انجام پایان‌ نامه دکتری در شیراز | انجام پایان‌ نامه ارشد و رساله دکترا در شیراز

رشته های مختلف و شبیه سازی در آنها

این کار  در رشته‌های مختلف از جمله زیر کاربرد دارد :

  1. مدیریت
  2. پزشکی
  3. طراحی
  4. معماری
  5. و…

بسیاری از جنبه‌های دنیای طبیعی را می‌توان به مدل‌های ریاضی تغییر داد. و با استفاده از مدلسازی می‌توان تغییرات مختلف را روی آن‌ها اعمال کرد، و نتایج را مورد بررسی قرار داد. حتی بدون این که این تغییرات را در واقعیت اعمال کنیم.

شبیه سازی چیست ؟

شبیه سازی یعنی تقلید کردن از یک نمونه موفق که افراد خاصی در زمینه های خاص تعریف خود را از آن دارند به عنوان مثال اگر شما یک هواپیما را در نظر بگیرید.  این کار در پرواز به کمک خلبان کمک میکند تا بدون آن که با نمونه واقعی هواپیما پرواز کند وارد دنیای واقعی پرواز شود تا مهارت های لازم از آن را در خود ایجاد کند مانند ماشینی که با چندین بار نشستن پشت آن مهارتت بیشتر میشود. اما در کل باید گفت که   یعنی تقلید از هر کاری که به موفقیت می انجامد میتواند شبیه سازی یک نرم افزار باشد یا شبیه سازی یک نمونه از کمد یا مبلمان که در نهایت منجر به موفقیتی بالا میشود.

مطب پیشنهادی :
انجام تضمینی پایان نامه | انجام پایان نامه ارشد و دکتری تضمینی

درکشور ایران بار ها و بارها شاهد موفقیت آن هستیم. مدلسازی میتواند یک مدل سازی کامپیوتری ، فیزیکی یا فکری باشد مدلسازی کمک میکند تا شما بفهمید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

ایزی تز مرکز مشاوره انجام رساله دکتری و پایان نامه دکتری در ایران | برندی برتر در زمینه خدمات پایان نامه

انجام پایان نامه ارشد : 09199631325

انجام پایان نامه دکتری : 09199631325

اکسپت مقاله علمی پژوهشی : 09353132500

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید