مقالات مدیریت و ویژگی آن

مقالات مدیریت و ویژگی آن

مقالات مدیریت و ویژگی آن

در مقالات مدیریت یک موضوع و مشکل در محیط کسب و کار به صورت سیستماتیک مورد بررسی قرار گرفته و راه‌حل‌هایی برای آن ارائه می‌شود.

اگر رشته شما مدیریت است و نمی‌دانید که چگونه مقاله بنویسید، این مطلب را بخوانید. در این مطلب در مورد ویژگی‌ها، ساختار، مجلات مناسب برای چاپ مقالات مدیریت توضیح داده شده است. همچنین در انتها چند نمونه از مقالات مدیریت که در یک سال اخیر بیشترین دانلود را داشته معرفی می‌کنیم.

 ویژگی‌های مقالات مدیریت

مطالعه مقالات مدیریتی، مسئولین را قادر می‌سازد تا مشکلات موجود در  سازمان و شرکت خود را به خوبی متوجه شوند. هدف از مقالات در رشته مدیریت، کمک به مدیران برای تصمیم‌گیری‌های بهتر و مؤثرتر است. تحقیقات انجام شده در این مقالات، یک چارچوب نظری و عملی برای توسعه کیفیت مدیریت ایجاد می‌کند.

اما بیشتر مدیران، وقت کافی برای انجام تحقیق و مطالعه همه مقالات را ندارند. تجربه نشان داده است که مقالاتی که ویژگی‌های زیر را داشته باشد، شانس بیشتری برای خوانده شدن از جانب مدیران و پژوهشگران دارند:

  1. دارای چکیده کوتاه و جذاب باشند.
  2. اطلاعات به طور دقیق با آمار و ارقام بیان شده باشند.
  3. دربردارنده یک مثال موردی در واقعیت باشند.

ساختار مقاله نویسی در مدیریت

ساختار مقاله نویسی در گرایش‌های مختلف مدیریت تقریباً مشابه رشته‌های دیگر است. در صفحه “ساختار مقاله نویسی” به طور مفصل در مورد نحوه نوشتن بخش‌های مختلف مقاله توضیح داده شده است.

فقط نکته قابل‌توجه این است که در رشته‌های دیگر حوزه کاری مقالات کاملاً مشخص هستند و دانشجو فضای کافی برای خلاقیت و نوآوری ندارد؛ اما، در مباحث مدیریتی رویکردهای مختلف و گسترده‌ای برای تحقیق و نگارش مقاله وجود دارد. بنابراین با انتخاب یک موضوع مناسب در رشته مدیریت، شما می‌توانید مقاله‌ای کاملاً جدید بنویسید. فقط تا جایی که ممکن است مقاله خود را واضح و صریح بنویسید که قابل‌استفاده برای همه مدیران با هر سطح علمی باشد.

همچنین تقریباً در همه مقالات، برای حفظ اعتبار و تصدیق صحت مطالب مندرج در مقاله، روشِ تحقیق توضیح داده می‌شود. مقالات مدیریت نیز از این قاعده مستثنا نیست. با این تفاوت که در مقالات مدیریت، هدف و روشی اتخاذ می‌شود که در عمل و در جامعه کاربرد داشته باشد. ازاین‌رو، روش‌ها و شیوه‌های ارائه شده در مقالات مدیریت معمولاً با یک نمونه کاربردی همراه هستند.

مجله برای چاپ مقالات مدیریت

مجلات متعددی وجود دارند که مقالات مربوط به تجارت و مدیریت را منتشر می‌کنند. برای این که مجله‌ای برای چاپ مقاله خودتان انتخاب کنید، چند مقاله در زمینه کاری و تخصصی خود جستجو کرده و بررسی کنید که این مقالات در کدام مجلات منتشر شده‌اند. معمولاً این ژورنال‌ها، مجلات معتبری برای چاپ مقاله هستند.

همچنین شما می‌توانید به پایگاه داده ” Master Journal List” به آدرس اینترنتی http://mjl.clarivate.com/ مراجعه کنید تا یک مجله مناسب برای مقاله خود پیدا کنید.

همچنین شما می‌توانید از پایگاه داده الزویر به آدرس اینترنتی https://journalfinder.elsevier.com/ و پایگاه داده Springer به آدرس اینترنتی https://journalsuggester.springer.com/ برای پیدا کردن مجلات معتبر استفاده کنید. کافی است کلیدواژه مقاله خود را در جعبه جستجو وارد کنید تا تمام مجلات مرتبط در صفحه نمایش به شما نشان داده شود.

برای چاپ مقالات مدیریت در مجلات داخلی به صفحه “لیست مجلات علمی پژوهشی مدیریت” مراجعه کنید تا نام تمام ژورنال‌های معتبر و مورد تایید وزارت علوم را دانلود کنید.

توجه داشته باشید، فرآیند داوری در مجلات با ایمپکت فاکتور و ضریب تاثیر بالا بسیار سخت‌گیرانه بوده و نرخ ریجکت مقاله در این مجلات بسیار بالا است. بهتر است مجله‌ای متناسب با سطح مقاله‌تان انتخاب کنید تا فرآیند چاپ مقاله شما تسریع یابد.­­

نمونه‌هایی از مقالات مدیریت

مقالاتی که در رشته مدیریت در یک سال اخیر بیشترین دانلود را داشته‌اند عبارتند از:

The drivers of success in new-product development

Opportunities and challenges in the new innovation landscape: Implications for innovation auditing and innovation management

The technology-mindset interactions: Leading to incremental, radical or revolutionary innovations

A dynamic capability view of marketing analytics: Evidence from UK firms

Daily transformational leadership and employee job crafting: The role of promotion focus

Market orientation, positioning strategy and brand performance

A strategic framework for a profitable business model in the sharing economy

The technology-mindset interactions: Leading to incremental, radical or revolutionary innovations

 

ایزی تز مرکز مشاوره انجام رساله دکتری و پایان نامه دکتری در ایران | برندی برتر در زمینه خدمات پایان نامه

انجام پایان نامه ارشد : 09199631325

انجام پایان نامه دکتری : 09199631325

اکسپت مقاله علمی پژوهشی : 09353132500

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.