نوشتن پایان نامه دکتری و ارشد را چگونه انجام بدهیم؟

نوشتن پایان نامه دکتری و ارشد را چگونه انجام بدهیم؟

نوشتن پایان نامه دکتری و ارشد را چگونه انجام بدهیم؟

نوشتن پایان نامه دکتری و ارشد را چگونه انجام بدهیم؟ :

قبل از شروع کارهای پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری ، اولین قدم انتخاب موضوع پژوهش می باشد. در ابتدا لازم است تا دانشجو برای خود یک استاد راهنما انتخاب نماید. استاد راهنما با توجه به زمینه کاری خود، تعدادی از مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر داخلی و خارجی را به دانشجو پیشنهاد می دهد و از او درخواست می نماید که این مقالات را یک مطالعه سطحی انجام دهد. دانشجو در این مرحله با توجه به علاقمندی و نیازهای پژوهشی خود یک یا احتمالا ۲ مقاله در حیطه و اسکوپ رشته خود معرفی می نماید تا موضوع نهایی انتخاب گردد. بهتر است که انجام پایان نامه را به ترم آخر موکول نکنید و از ترم 3 شروع نمایید تا پس از اتمام پایان نامه زمان برای استخراج و چاپ مقاله برای تکمیل نمره دفاع وهمچنین دفاع از رساله دکتری وجود داشته باشد. موضوع انتخابی می بایست پس از تایید مدیر گروه تاییدیه ایران داک هم بگیرد و عدم تکراری بودن موضوع به تایید برسد. سپس شما می توانید نگارش پروپزال را شروع نمایید.

 بعد از انتخاب موضوع پایان نامه، کار انجام پایان نامه اغاز می گردد.

در این قسمت باید به سرچ مقاله در سایتهای معتبر خارجی و داخلی( به مقالات دیگر سایت مراجعه نمایید)  مسلط باشید. کافی است که فقط متغیرهای موضوع شما تک تک و به صورت جداگانه در این سایتها سرچ شود و مقالات مرتبط با موضوع شما جمع آوری گردد. اگر زبان انگلیسی شما در حد خوبی باشد می توانید تنها با ترجمه چکیده مقالات خارجی از مطالب آنها برای پروپزال خود استفاده کنید علی الخصوص در قسمت پیشینه تحقیقات خارجی و داخلی پروپزال. شما باید مطالعات کافی در زمینه موضوع انتخابی خود داشته باشید تا بتوانید پروپوزال خود را نگارش نمایید. هر پروپزال شامل مقدمه، اهمیت و ضرورت پژوهش، فرضیات پژوهش، اهداف پژوهش، تعاریف نظری و عملی، پیشینه تحقیقات خارجی و داخلی، روش پژوهش، ابزار اندازه گیری، جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری و در نهایت روش تجزیه و تحلیل داده ها می باشد. فرمت پروپزال مربوط به دانشگاه خود را از سایت دانشگاه بردارید و درآن شروع به نگارش موارد گفته شده نمایید. با توجه به سر تیترهای عنوان شده مشاهده می نمایید که در واقع پروپزال می تواند یه خلاصه فشرده از کل پایان نامه شما باشد فقط قسمت یافته ها و نتیجه گیری مربوط به پایان نامه می باشد که در پروپزال نیست. پس باید در نوشتن پروپزال بسیار دقت نمود. روش پژوهش می بایست متناسب با  موضوع انتخابی شما باشد به طور مثال اگر رابطه چند تا متغیر قرار است سنجیده شود باید از روش همبستگی استفاده نمود. اگر قرار است مقایسه دوتا گروه با یکدیگر انجام شود باید از روش علی- مقایسه ای استفاده نمود و اگر قرار است مداخله یه درمان یا اثر یک متغیر(متغیر مستقل) بر تعدادی متغیر(متغیرهای وابسته) سنجیده شود باید از روش پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده نمود. همچنین ابزارهای اندازه گیری استفاده شده هم می بایست کاملا متناسب با متغیرهای موضوع شما باشد. باید از ابزاری استفاده کرد که علاوه بر روایی و پایایی مناسب کاملا متغیر مورد نظر را بسنجد نه به دلیل اینکه صرفا چون به متغیر شما نزدیکی معنایی دارد استفاده گردد. همچنین در ابزار اندازه گیری باید نوشت که مطالعات به دو صورت میدانی که همان ابزارهای اندازه گیری ما می باشند(پرسشنامه) و کتابخانه ای(پایان نامه ها و مقالات و کتب) صورت می گیرد. سعی کنید جامعه اماری موضوعتون جایی باشد که به آن دسترسی دارید و می توانید کارهای عملی مورد نیاز را اجرا و پیاده سازی نمایید. مثلا جامعه آماری که مربوط به شغل شما یا یکی از نزدیکان شما باشد. به طور مثال اگر داخل بانک کار می کنید می توانید بنویسید جامعه آماری شامل تمامی کارکنان و مدیران بانک …. می باشد. در نهایت برای روش تجزیه و تحلیل داده هاتون که در اینجا به شما پیشنهاد می کنم حتما از یک آماریست یا شخصی که مسلط به امور پایان نامه نویسی باشد مشورت بگیرید تا بهترین و مناسبترین روش برای تجزیه و تحلیل داده های شما رو با توجه به موضوع انتخابی شما پیشنهاد نماید. در نهایت این استاد راهنمای شماست که باید تمام این مراحل نوشته شده را بررسی و تایید نماید. در برخورد با استاد راهنمای خود حتما با تسلط و اعتماد به نفس بالا ظاهر شوید و از ایرادات اساتید خود ناراحت نشوید و صبوری به خرج دهید که پروپزال شما هم مثل هزاران پروپزال دیگر در نهایت تایید و تصویب خواهد شد.

مطب پیشنهادی :
انجام پروژه کریر CARRIER با تیم شبیه سازی ایزی تز

همانطور که گفته شد پس از تصویب پروپزال شما در واقع میشه گفت 50 درصد پایان نامه شما هم انجام شده است.

فصول اول و سوم پایان نامه کاملا منطبق و مستخرج از پروپزال شما می باشد با این تفاوت که توضیحات مربوط به هر بخش کمی بسط و شرح بیشتری داده می شود. فصل دوم پایان نامه هم که شامل دو قسمت می باشد مبانی نظری و پیشینه تحقیقات. پیشینه تحقیقات در پروپزال هم ذکر می شود و شما می توانید از آنها هم استفاده نماییدو در صورت نیاز و تاکید استاد راهنما موارد جدید به راحتی می توانید از مقالات داخلی و خارجی اضافه نمایید. مبانی نظری همین طور که از عنوانش پیداست فقط شما تئوریها و تعاریف نظری متغیرها را باید نگارش نمایید. برای این قسمت به شما عزیزان پیشنهاد  میکنم حتما از پایان نامه های مشابه برای کار خود استفاده نمایید. چون این مبانی و تئوریها کاملا چیزهای ثابتی هستند که در طول زمان تغییری نخواهند کرد مثلا تئوری نظری فروید همان چیزی است که سالها پیش توسط خود وی گفته شد. شما به راحتی می توانید به کتابخانه دانشگاه خود مراجعه کنید و از این پایان نامه ها استفاده نمایید. در نهایت برای فصل چهارم و پنجم شما که در واقع بخش مهم و 50 درصد کار پایان نامه می باشد حتما از یک متخصص اماری و پژوهشگر برای این قسمت مهم و حساس پایان نامه خود استفاده کنید. نتایجی که از این بخش به دست می آید کل ماهیت پژوهش شما را تعریف می نماید و حتی در استخراج مقاله از پایان نامه شما و در ادامه پذیرش و چاپ مقاله شما در مجلات معتبر داخلی و خارجی بسیار  می تواند تاثیر گذار باشد. فصل چهارم پایان نامه یا همان بخش آماری کار شما با نرم افزارهای تخصصی رشته شما انجام می شود و برای رشته های فنی مهندسی بیشتر با عنوان بخش شبیه سازی پایان نامه عنوان می شود. ما در موسسه پژوهشی ایزی تز علاوه بر مشاوره پایان نامه، کلاسهای آموزشی ویژه این نرم افزارهای تخصصی به کمک اساتید خبره و حرفه ای در تمامی رشته ها برگزار می نماییم که شما عزیزان میتوانید از آن نیز استفاده نمایید. سرانجام میرسیم به قسمت بحث و نتیجه گیری یا همان فصل پنجم پایان نامه که در واقع کل زحمات و دسترنج  شما در این قسمت خودش را نمایان می سازد و خیلی از خواننده ها بدون در نظر گرفتن سایر بخش های پایان نامه مستقیم به بخش نتیجه گیری پایان نامه مراجعه می کنند. پس این بخش خیلی میتواند در جذب مخاطب و خواننده تاثیر گذار باشد و دلیلی شود که خواننده به قسمتهای دیگر کار شما نیز توجه نماید. این فصل با توجه به فصل چهارم شما نگارش می شود و شامل دو قسمت می باشد یکی نتایجی که از جداول و نمودارهای فصل  چهارم نگارش می شود و بخش دیگر شامل تبیین این یافته ها و مقایسه این یافته ها با یافته های قبلی می باشد که ایا با یافته های قبلی همسو می باشد یا نا همسو.

مطب پیشنهادی :
ویزای تحصیلی کانادا و شرایط ویزای تحصیلی کانادا

کلا تاکید اساتید راهنما و مشاور به این می باشد که نتایج شما نباید غیر واقعی باشد

همچنین نباید کل یافته های قبلی در تحقیقات پیشین رد و نقص کند. تا یه حدی قابل قبول می باشد که یافته های شما با یافته های دیگران ناهمسو باشد اما در حد تعارض بیش از حد از نظر هر خواننده ای مردود می باشد و بیشتر نظرها به این سمت می رود که شما در هنگام اجرا و پیاده سازی پژوهش خود دچار خطا و اشتباه شدید که چنین نتایج غیر قابل قبولی به دست آمده است. پس حتما این مورد را در هنگام نگارش این فصل در نظر داشته باشید.

مطب پیشنهادی :
آموزش انجام پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم اجتماعی

تنظیم منابع یکی از مراحل مهم و طولانی انجام پایان نامه است.

بنابراین بهتر است در طراحی آنها حوصله به خرج دهید و نظم قابل قبولی را برای آنها در نظر بگیرید.فرمت مواخذ بسیار متنوع و وابسته به شخص است در همه منابع اطلاعات کامل منبع را ذکر کنید. در همه فیش ها نقل قول مستقیم و غیر مستقیم را مشخص کنید شماره صفحه را به صورت دقیق ذکر کنید تا به درد سر نیفتید.می توانید تنظیم منابع را از فصل ها آغاز نمایید برای هر فصل یک رنگ جداگانه در نظر بگیرید و تمام منابع را بنویسید و به مرور که حجم منابع افزایش پیدا کرد نظم کاری از دستتان خارج نشود.سعی کنید قبل دفاع، پایان نامه را به فرمت و آیین نامه دانشگاه مورد نظر که داخل سایت هر دانشگاهی موجود می باشد در بیاورید. فهرست مطالب و فرمت شکیل و منظم و مرتب پایان نامه قطعا در جلب نظر هر خواننده ای بسیار موثر می باشد. انشالا که شما عزیزان به نحو احسن و با اخذ نمرات عالی از پایان نامه و رساله خود دفاع خواهید کرد. ما را در کنار خود ببینید.

 

نوشتن پایان نامه دکتری و ارشد را چگونه انجام بدهیم؟

ایزی تز برندی متفاوت با خدماتی متمایز در زمینه مشاوره انجام پایان نامه دکترا و مشاوره انجام رساله دکترا و …

با همکاری آسان مقاله برند اول مشاوره مقاله در ایران

مشاوره پایان نامه دکتری : 09199631325

مشاوره مقاله دکتری: 09353132500

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید